Τρίτη 26 Μαΐου 2009

απολογία μιας ανθρώπινης ημερίδας




(τις φωτο μου τις έστειλε η genna, που ευχαριστώ πολύ!!!!)
ημέρα και ημερίδα, δλδ μερίδα.
όντως. η ελληνική επιστημονική εταιρεία σπουδών μέσης ανατολής μου είπε ότι έτσι όπως το είχα στο κεφάλι μου θα τους στεναχωρούσε όλους, θα πιέζονταν. όχι μόνο ήταν η πλειοψηφία και έπρεπε να υπακούσω, αλλά αφού το είπαν, αυτό φτάνει. θέλουμε να είμαστε άνθρωποι ανάμεσά μας, και προς το παρόν είμαστε. να λοιπόν μια ημερίδα που ήταν απογευματίδα.
αφού τώρα αποφάσισα να μιλήσω για το ανθρώπινο, να πω: η ημερίδα της ελληνικής επιστημονικής εταιρείας σπουδών μέσης ανατολής που έγινε στη θεσσαλονίκη το 2008, ήταν μια πολύ πετυχημένη ημερίδα, που βασίστηκε στην συνεργασία της αντιπροέδρου, Νίκης Παπαγεωργίου, καθ. στο ΑΠΘ, Αγγελικής Ζιάκα, λέκτορα στο ΑΠΘ, και Μαίρης Χριστοδούλου, υποψηφίας διδάκτορος αραβικής φιλοσοφίας και γραμματέως της ΕΕΕΣΜΑ, έφερε εμένα ως πρόεδρο.
ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. μόνο μίλησα, σαν μέλος, και με τιμή του προέδρου.
όφειλα λοιπόν, ή δεν όφειλα;
όφειλα πολλά, ως συνήθως.
έτσι, τώρα, προσπάθησα να τα κάνω όπως όπως μόνη μου, βάζοντας όμως ως οργανωτική επιτροπή το διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΕΣΜΑ.
τους το χρώσταγα.
αλλά, δεν είναι μόνο αυτό, είναι και κάτι άλλο: ότι δυστυχώς έχω μάθει να δουλεύω μόνη μου, και δεν είμαι ικανή να κατανέμω υπηρεσίες και να έχω συνεργασία που θα με βόλευε κι εμένα, θα βόλευε και τους άλλους. δλδ δεν είμαι ικανή διοικητικά για πρόεδρος, κι όμως με εξέλεξαν.
έκανα λοιπόν ό,τι μπορούσα, και τη φορά αυτή τα έκανα όλα περίπου μόνη μου: ακόμη και τις αφίσες, εγώ τις κόλλησα... την ημέρα της γιορτής μου, δλδ την πέμπτη.
για ένα πράγμα απορώ ακόμη, ειλικρινά: ποιος να έβγαλε τις αφίσες που κόλλησα;
ειλικρινά δεν το ξέρω.
το ελάττωμά μου είναι το 'ελάττωμα της τελευταίας στιγμής'.
όπως και να είναι
έχουμε δικαίωμα να χαιρόμαστε σήμερα, γιατί νιώσαμε ανθρώπινα.
ξέρετε τι είναι, 'ανθρώπινα';
είναι να μπορείς να ανέχεσαι τον εαυτό σου σε λανθάνουσα, ή λανθασμένη κατάσταση, ή ανεπαρκή, και να μπορείς να χαίρεσαι την συμπαρασταση των άλλων.
ένιωσα την συμπαράσταση παντού χτες.
από την κοσμητόρισσα μέχρι τον ανέστη, που ήρθε και μου συστήθηκε (ανεστιάσεις μπλογκσποτ), και από το ανζετάκι, που ήταν το πρώτο πρόσωπο που γνώρισα μέσω μπλογκ, μέχρι τον κάκο και τη τζέννα, που γνώρισα χτες, περνώντας κι από τη σταθερή συμπαράσταση της ελένης καλογερίνη, φίλης της ρίτς μασούρα, που μου συμπαραστάθηκε χωρίς να με γνωρίζει, και γνώρισα χτες στην εκδήλωση.
ανθρώπινο:
δεν πρόλαβα να φάω χτες όλη μέρα, ούτε καν το τοστ που έφεραν φοιτητές μου.
ανθρώπινα πάντα, θαύμασα το μικρό ρόνι μπου σαμπά, η ομιλία του ήταν στα μέτρα της μελλοντικής σταδιοδρομίας του, θαύμασα το άλλο μικρό διαμαντάκι που όχι μόνο μετέφρασε νταρουίς, αλλά τον έφαγε σαν ποιητικός καννίβαλος (όντως όταν μεταφράζεις πρέπει να τρως ποίηση για να γςεννάς ποίηση), θαύμασα την ελένη καπετανάκη, γιατί μιλούσε για τη μετάφραση του γιτάνι όπως μιλά κάποιος που έχει μάθει τα αραβικά ντυμένα με την καλή στολή του πολιτισμού τους,
για πρώτη φορά πλησίασα τον αγαπημένο μου τάρεκ ραντουάν, που μας τίμησε μιλώντας ελληνικά για τον γιάχια χάκκι, χάρηκα την παρουσία των παλαιστινίων, που η πατρίδα τους πληγώνει την κάθε στιγμή...

τώρα,
ανθρώπινα ακόμη: την κυριακή την περάσαμε με τους ηθοποιούς, που όσοι τους είδαν, καταχάρηκαν.
αποσβολωμένη από το σπουδαίο έργο τους, σκεφτόμουνα: φαντάσου τι μου χάρισαν αυτοί οι άνθρωποι, που ήρθαν χωρίς φράγκο στο πανεπιστήμιο!!!!
έδωσαν το αίμα τους για την παράσταση που ανέβασαν. δεν έχω λόγια γι'αυτούς, όλους, τη σκηνοθέτη καίτη μανωλιδάκη, το μουσικό νικήτα βοστάνη, τον φώτη αρμένη, την ελένη βουτυρά, το νίκο κεφαλά, τη μαίρη κιντώνη, τον αλέξανδρο μαχαιρά, τώρα πια όλοι τους αγαπημένοι φίλοι που τους χρωστάω πολλά...
τι άλλο να πω!
πολλά.
τα επιστημονικά θα τα γράψω το βράδυ.

ευχαριστώ και την αγράμπελη που ήταν εκεί, και το νόστο, που του έκλεψα σχέδια και α σκόρπισα στο πανεπιστήμιο, και όλους που μας στήριξαν...
ευχαριστώ και χαίρομαι που υπάρχουμε.
όλοι μαζί.

22 σχόλια:

kanenas είπε...

Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα!!!
Την καλησπέρα μου.

Unknown είπε...

κανένα μου, καμιά αντίρηση, αν ήξερα τι έλεγε....!:)

Coco είπε...

ζήλεψαν οι κινέζοι τους άραβες;

δυστυχώς έφυγα στα μισά
το κεφάλι μου άρχισε να γυρίζει

κι όσο κάθισα όμως ήταν καλά

όταν ήρθα κοίταξα για αφίσα που να λέει για την ...απογευματίδα
και νομίζω δεν είδα τίποτα
δηλαδή κάποιος/οι τις έβγαλαν;
την άλλη φορά πες το να παραφυλάξω
και τον έπνιξα τον άθλιο/α/ους με μια τρύπια σαμπρέλα!

και κατά τύχη έπιασα σήμερα ένα βιβλίο από μια αδιάβαστη στοίβα στο δωμάτιό μου
να διαβάσω
και ήταν για τον Πυθαγόρα στην Αίγυπτο, τις Πυραμίδες και τη Βαβυλώνα
διάβασα ήδη το μισό
ήμουν μες το κλίμα από την μισή απογευματίδα
συμπτώσεις, ε!

ευχαριστώ
και άλλες ημερίδες, και παννυχίδες

VAD είπε...

Απ'τα αραβικά στα κινέζικα:)μην το ανοίξει κανείς,ειναι spam,έχει μπει στα σχόλια και άλλων φιλων μπλογκεραίων,ρε τον Κινέζο:)))

ange-ta είπε...

1. σβήσε τον κινέζο γιατι θά γίνει επιδημία και γρηγορα πανδημία!!

Η εκδήλωση μεγαλειώδης.

Τα πιο θερμά μου συγχαριτήρια!

Χάρηκα, παρα πολύ το θέατρο.
μπράβο ανθάκι μου γλυκο. Μπραβο και πάλι μπράβο.

genna είπε...

εγώ ευχαριστώ για την όμορφη βραδιά,
όλα ήταν υπέροχα, το θέατρο πάρα πολύ καλό, μπράβο στους ηθοποιούς...

καλή ξεκούραση!

alex_m είπε...

Καλησπέρα ,
ήθελα να γράψω στο δικό μου "ημερολόγιο" για την ημερίδα , όμως θα ήταν άδικο κι όπως παλεύω να μάθω στο Γ. μου και στην Α. να μην αδικούν αλλά και να μην αδικούνται , σκέφτηκα πως εκτός από άδικο θα ήταν και ατιμία γιατί ήταν μεγάλη η τιμή για μένα να παρακολουθήσω αυτή την εκδήλωση .
Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος και μάλλον θα είσαι τυχερή αφού στις λιγοστές σημειώσεις που κράτησα δεν είναι δυνατόν να έχω πρόσβαση αυτή την στιγμή .
Είχα τους δισταγμούς μου , στο αν θα πάω ή όχι κι αυτό φανερώνει το κόμπλεξ(?) μου , μιάς κι εγώ "κλότσησα" αρκετές φορές την ευκαιρεία να σπουδάσω . Με την βοήθεια καλής φίλης το ξεπέρασα και βρέθηκα στην ώρα μου στο αμφιθέατρο .
Κάποιες λίγες αφίσες προετοίμαζαν το κλίμα , αλλά η είσοδος μου στο πράγματι τεράστιο αμφιθέατρο , μπορώ να πω με απογοήτευσε , μιας και οι ακροατές μου φάνηκαν ελάχιστοι .
Βέβαια , στα νεανικά πρόσωπα που αντίκρισα, είδα την λαχτάρα τους γι' αυτά που θα ακολουθούσαν .
Δεν έπεσα έξω .
Δεν μπορώ να θυμηθώ ονόματα , μα από νωρίς πρέπει να ήταν ο μορφωτικός ακόλουθος της πρ. της Αιγύπτου και οι άλλοι φίλοι Παλαιστίνιοι . Να σημειώσω , πως τον Αιγύπτιο ακαδημαικό , τον αδικεί το γεγονός ότι είναι διπλωμάτης εκτός ίσως αν από την θέση αυτή καταφέρει να συνεισφέρει στο να γίνει πραγματικότητα η επιθυμία της ίδρυσης έδρας στο Καποδιστριακό κάτι που φάνηκε πως είναι και επιθυμία της αγαπητής "Abttha" .
H εισήγησή του βέβαια , έγινε στην ελληνική γλώσσα όπως και του φίλου Παλαιστίνιου ο οποίος εμένασ τουλάχιστον , με συγκίνησε !
Είμαι βέβαιος , πως όσοι έχουν συν αναστραφεί με Αραβες , θα έχουν αντιληφθεί , πως αυτοί οι Ανθρωποι , μιλάνε με όλο τους το σώμα , αν μπορώ να δώσω σωστά να καταλάβετε τι θέλω να πω κι αυτό είναι πολύ σημαντικό !
Το παρατράβηξα λίγο ε ;
Είναι τόσα πολλά αυτά που θέλω να πω ...
Κάποια στιγμή με πλησίασε ένας καλοντυμένος νεαρός .Με "σπαστή" ελληνική προφορά μου λέει , "εσείς πρέπει να είστε δικός μας ;" , "τι λέτε ;" του λέω , "είμαι παλαιστίνιος (;) φοιτητής" μου λέει και "από το χρώμα σας και την εμφ'ανισή σας νομίζω είστε άραβας " . Εδωσα τις απαραίτητες εξηγήσεις φυσικά !!!!! πως ναι είμαστε συμπατριώτες και μάλιστα με ρίζα από την μαρτυρική Γάζα .
Τέλος , θα το πω και δεν είναι καθόλου φιλοφρόνηση :
Η εκδήλωση αυτή , ήταν ένα πολύ δυνατό κίνητρο για μένα , να θέλω (δεν γίνετε βέβαια) να "μπω" βαθιά σ αυτόν τον πολιτισμό που είναι τόσο άγνωστος σε μένα μα και ταυτόχρονα τόσο οικείος !!!
Είμαστε τόσο κοντά , Ελληνες και Παλαιστίνιοι ... το ξέρετε , τι σας λέω .
Αγαπητή "Abttha" , σε ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου έδωσες

marianaonice είπε...

Πολύ χαίρομαι που όλα πήγαν θαύμα!
Και λυπάμαι που δεν μπόρεσα να παρευρεθώ παρότι το ήθελα...

Πάντα τέτοια εύχομαι και τα συγχαρητήριά μου!!
Πρέπει να ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση!!
:))

Μηθυμναίος είπε...

Δεν ξέρω γιατί έχω την εντύπωση πως ήμουν κι εγώ εκεί στη θαυμάσια εκδήλωση και μάλιστα με διπλή συνοδεία τη Μαρία και τη Genna… Τούτο για να σε πειράξω…

Πολύ καλή η δουλειά σας, Ελένη μου, με μάγεψαν οι εξαιρετικοί στίχοι που άκουσα μεταφρασμένους και που… αγνοούσα τελείως.
Επίσης η πολύ καλή προσπάθεια των ηθοποιών της παράστασης.
Μα πιότερο εσύ που δέσποζες...

Και κάτι ακόμη: Σβήσε το πρώτο μήνυμα στα κινέζικα. Είναι επικίνδυνο!

marayia είπε...

Χαίρομαι που η εκδήλωση πήγε τόσο καλά! Λυπάμαι που ημουν "εκτός" και δεν μπόρεσα να έρθω... Ελπίζω να μην είναι πολύ αργά να σου ευχηθώ( από το βάθος της καρδιάς μου) Χρόνια Πολλά Λενάκι. Να είσαι πάντα καλά και να έχεις τέτοιες επιτυχίες !

νατασσΆκι είπε...

Κι εγώ λυπάμαι πολύ που έφυγα γρήγορα και δεν κατάφερα να σε ακούσω...
Αλλά μου άρεσε το κλίμα που είδα, η αύρα που πήρα -κι ελπίζω κάποια άλλη φορά να τα καταφέρω καλύτερα
(θα μεγαλώσει ο Άκης, δε θα μεγαλώσει;;;)

Τα φιλιά μου
και ΣΒΗΣΕ τον ΚΙΝΕΖΟ λέμε!!!
:))))

marianaonice είπε...

Πω πω!!
ασυγχώρητη είμαι!!
Ξέχασα ότι γιόρταζες!!
Έστω και καθυστερημένα
Χρόνια πολλά σου εύχομαι!!
Ευχές μου τα όνειρά σου!!
:)))

Roni Bou Saba روني بو سابا είπε...

εγώ σας χρωστάω πολλά και όχι μόνο για το προχθεσινό που ήταν τόσο ωραία στιγμή για μένα. για όλα ένα μεγάλο ευχαριστώ εκ καρδίας

roula karamitrou είπε...

Μπράβο Λενιώ :)
Πάντα τέτοια!

Coco είπε...

Προσοχή, προσοχή! Η πτήση για Πεκίνο 52 χιλιάδες μπελάδες αναχωρεί σε τρία λεπτά!
λοιπόν σοβαρεύομαι. η Αbbtha πάτησε το πρώτο κινέζικο ιδεόγραμμα κι ο υπολογιστής της αναβοσβήνει. ίσον ιός, θα προσπαθήσει να το φτιάξει, αναμένουμε...πού είσαι ύπουλε κινέζε, αν σε είχα εδώ θα σούκανα βελονισμό με τις ακτίνες του ποδηλάτου, άχρηστε

phlou...flis είπε...

Εμείς που δεν ήμασταν εκεί για διάφορους λόγους, απλά συγχαίρουμε και ευχόμαστε, αν αξίζει τον κόπο να επαναλαμβάνεται

ritsmas είπε...

α, πώς μ αρεσει αυτή η γλώσσα!!! Τωρα γυρισα...δεν ξεχασα τίποτα, απλώς δεν μπορούσα.. θα μιλησουμε, όμως , αυριο ; πηρα το ενα..ευχαριστώ...

NOCTOC είπε...

Ομολογώ Ελένη μου ότι με κρατούσε η αγωνία αν όλα πάνε καλά και χαίρομαι που μαθαίνω ότι ήταν μια υπέροχη βραδιά.Λυπάμαι γιατί δεν παραβρέθηκα σωματικά μαζί σας λόγο αποστάσεως,αλλά η σκέψη μου ήταν μαζί σας εκείνο το βράδυ.
Τα συγχαρητήριά μου σε όλους σας.

koptoraptou είπε...

Τα σέβη μου από την αιώνια απούσα (που θα πάει; κάποια στιγμή θα τα καταφέρω), αλλά ποτέ με χαμηλοβλεπούσα. Από μακριά σε χαιρετώ και από κοντά - ένα μπλογκ δρόμος δηλαδή - σε καμαρώνω!
Φιλια, κυρά δασκάλα!

VAD είπε...

ΕΞΩ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΑΠ'ΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ!
ΟΞΩΩΩΩΩΩ!!!

L'Enfant de la Haute Mer είπε...

Τα νέα:
Η Ελένη δεν έσβησε τον κινέζο και δεν έχει πια σκληρό δίσκο.
Ας περιμένουμε να μπεί από άλλο υπολογιστή...

zalmoxis είπε...

Εμμμ...
Χμμμ...
Δηλαδη, να μωρέ...

...Είδα ότι θα ήμουν ο 23ος σχολιαστής σ αυτό το κείμενο, μ'αρέσει ο αριθμός 23 και μπήκα! Αλλά δεν ξέρω τι να σχολιάσω!
Καλησπέρα!