άντε να το μεταφράσεις ελληνικά. κι αν πεις, φύλο, δε λες σχεδόν τίποτα.
μα αν πεις η βία και το φύλο,
λες πολλά.
λες πρώτα απ΄' όλα '
τράβα με κι ας κλαίω'.
γιατί, ο λόγος αυτός προέρχεται από τα κλαψουρίσματα της οικογένειας της νύφης, που, ως ηττημένη φυλή που της παίρνουν αιχμάλωτο, κλαίει το κοριτσάκι της που το παίρνει μακριά ο γαμπρός.
το κοριτσάκι κλαίει, ο γαμπρός δειλιάζει, μα, τα πράγματα είναι πιο βαθιά και πιο αναγκαία από την έκφραση δακρύων ή φωνών: τράβα με λοιπόν κι ας κλαίω, φωνάζει η νύφη, ανάμεσα στα διασταυρούμενα πυρα: η μάνα και ο Άλλος.
μη σας τα πολυλογώ, βία και σεξ το ξέρουμε, πάνε κάπως μαζί μερικές φορές, έστω κι αν η βία είναι -ευτυχώς- τώρα πια ένα θεατρικό παιχνίδι.
ο σαρκώδης και χωρίς συναίσθημα συνδυασμός ανάμεσα στα πρόσωπα, -δεν ξέρω αν το λέω ακριβώς σωστά, υποθέτω πως όχι, αλλά τι πειράζει, μια σκέψη θέλω να κάνουμε μαζί κι εσείς να την πάτε σ' ένα πιο σωστό μονοπάτι παραπέρα- είναι ο σεξουαλικός καταναγκασμός και ο βιασμός.
πέρασαν εποχές και εποχές μέχρι να καταλάβουν, κάποιες κοινωνίες, ότι ανάμεσα στον σεξουαλικό καταναγκασμό και το βιασμό η διαφορά μερικές φορές είναι ή ο φόβος του θανάτου, ή, απλώς ο ίδιος ο θάνατος.
ο παιδικός γάμος -μάλλον ο γάμος με παιδι- τέτοιο πράμα θα πρέπει να θεωρείται, βιασμός.
αφορμή αυτής της σκέψης σήμερα είναι που διάβασα πως σε κάποια κοινωνία, για να διορθωρεί η ομοφυλοφιλική στάση, γίνεται 'διορθωτικός βιασμός'.
θύματα είναι περιθωριοποιημένες λεσβίες στη Νότιο Αφρική.
δεν παίρνω θέση εδώ για να πω τι ειναι η ομοφυλοφιλία κι αν μπορεί να χαρακτηριστεί καλό ή κακό η επιλογή του ίδιου φύλου για να εκφράσει κάποιος τις σωματικές ορμές του.
μη κρίνετε ίνα μη κριθείτε, θα ήθελα πολύ να ισχύει.
δε με ενδιαφέρει να γίνω δικαστής και να πω τίποτα περί αυτού.
ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕΙΝΩ ΑΦΩΝΗ
όταν είναι πράξη που δεν παίρνει τιμωρία, άρα σιωπηλά είναι αποδεκτή, άνθρωποι να βιάζονται επί ώρες για να 'διορθωθούν'!!!!
σαν κακόγουστο ανέκδοτο ακούγεται, μα αν το σκεφτείς είναι μια ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ.
ένα δράμα που έχει σκοπό να σκοτώσει τον εσωτερικό -τουλάχιστον- κόσμο ενός ανθρώπου, μιας γυναίκας που για φ χ ψ λόγους βρίσκει αυτόν τον τρόπο να εκφραστεί σεξουαλικά.
μια φωνή για μια συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται μια φωνή εναντίον αυτής της πρακτικής.
παρακαλώ διαβάστε και υπογράψτε, αν θέλετε.
εγώ υπογράφω. όχι στη βία. η βία δεν είναι διαπαιδαγώγηση. είναι καταπίεση και θάνατος. είναι καταστολή και θάνατος.
η βία σκοτώνει ένα κομμάτι μέσα μας, τουλάχιστον, και για πάντα.
παρακάτω:
'η τάδε, τη δέσανε, της σφίξανε το λαιμό, τη βασάνισαν και την βίασαν για πέντε ώρες με σκοπό τη θεραπεία της από την ομοφυλοφιλία.'
Chers amis,
Le "viol correctif", une pratique odieuse consistant à violer des femmes lesbiennes pour les "guérir" de leur homosexualité atteint des sommets en Afrique du Sud. Mais des militantes courageuses agissent et appellent le monde à demander au Président Jacob Zuma et à son Ministre de la Justice de condamner pénalement ces "crimes de haine" odieux.Soutenons-les! |
Millicent Gaika a été ligotée, étranglée, torturée et violée cinq heures durant par un homme se vantant de la "soigner" de son homosexualité.
Elle a difficilement survécu, mais elle n'est pas seule -- ce crime horrible est fréquent en Afrique du Sud où les lesbiennes vivent dans la peur de l'agression. Mais personne n'a été condamné jusqu'à présent pour "viol correctif".
Pourtant, dans un petit refuge de la ville du Cap, quelques militantes courageuses sont en train de risquer leur vie pour faire en sorte que le cas de Millicent fasse changer les choses. Leur appel au Ministre de la Justice a dépassé les 140 000 signatures, ce qui l'a contraint à réagir à la télévision nationale. Mais le Ministre n'a pas répondu à leurs demandes d'action.
Des quatre coins du monde, mettons en lumière cette pratique horrible -- si nous sommes suffisamment nombreux à donner de l'ampleur à cette campagne, nous pourrons atteindre non seulement le Ministre de la Justice mais aussi le Président Zuma, qui est le garant des droits constitutionels. Appelons Zuma et le Ministre de la Justice à condamner publiquement et pénalement le "viol correctif" et les crimes de haine, avec mise en application immédiate, assortie de mesures d'éducation du public et de protection des victimes. Signez dès maintenant la pétition et faites-la suivre à tous -- nous la remettrons au gouvernement sud-africain avec nos partenaires au Cap:
https://secure.avaaz.org/fr/
L'Afrique du Sud, souvent appelée la "Nation arc-en-ciel", est admirée dans le monde entier pour ses efforts post-apartheid de protection contre les discriminations. Ce fut le premier pays à protéger dans la constitution les citoyens contre toute forme de discrimination basée sur la sexualité. Mais dans la seule ville du Cap, l'association locale Luleki Sizwe a enregistré plus d'un "viol correctif" par jour, et l'impunité règne.
Le "viol correctif" est fondé sur l'idée choquante et totalement fausse qu'une femme lesbienne peut être violée pour "corriger" sa sexualité, mais cet acte abominable n'est même pas classé dans les crimes de haine en Afrique du Sud. Les victimes sont souvent noires, pauvres, lesbiennes et très marginalisées. Mais même le viol collectif et l'assassinat de Eudy Simelane - héroïne nationale et ancienne star de l'équipe de foot féminine nationale - en 2008, n'a pas renversé la tendance. Et la semaine dernière, le Ministre de la Justice Radebe a insisté sur le fait que le motif de crime de haine n'était pas valable dans le cas de "viols correctifs".
L'Afrique du Sud est la capitale mondiale du viol. Une fille sud-africaine née aujourd'hui a plus de chance d'être violée que d'apprendre à lire. Bien que difficile à admettre, un quart des filles sud-africaines sont violées avant l'âge de 16 ans. Beaucoup de raisons sont à invoquer: la domination masculine (62 % des garçons de plus de 11 ans pensent que forcer quelqu'un à avoir une relation sexuelle n'est pas un acte de violence), la pauvreté, la promiscuité, le chômage et la précarité des hommes commettant les viols, la passivité de l'entourage -- et, dans certains cas courageusement dénoncés aux autorités, une réponse policière lamentable et des condamnations laxistes.
C'est un véritable drame humain. Mais Luleki Sizwe et leurs partenaires de Change.org ont ouvert une brèche d'espoir dans le combat pour y mettre fin. Si le monde entier les soutient, nous pourrons obtenir justice pour Millicent et un plan national pour stopper les "viols correctifs":
https://secure.avaaz.org/fr/
C'est aussi une bataille contre la pauvreté, le patriarcat et l'homophobie. Stopper la vague des viols demandera un fort leadership et une action concertée pour obtenir des changements en profondeur en Afrique du Sud et sur le continent. Le Président Zuma est un traditionaliste zoulou et a lui-même été inculpé pour viol. Mais il a condamné l'arrestation d'un couple gay au Malawi l'an dernier, et après une campagne nationale et internationale massive, l'Afrique du Sud a finalement approuvé la résolution de l'ONU dénonçant les mises à mort extrajudiciaires liées à l'orientation sexuelle.
Si nous sommes suffisamment nombreux à rejoindre cet appel à l'action, nous pourrons pousser Zuma à s'exprimer et à conduire une action gouvernementale ô combien nécessaire. Mais ce serait aussi le début d'un dialogue national qui pourrait faire changer radicalement les mentalités vis-à-vis du viol et de l'homophobie en Afrique du Sud. Signez dès maintenant et faites passer le message:
https://secure.avaaz.org/fr/
Une histoire comme celle de Millicent peut facilement nous faire perdre espoir. Mais lorsque les citoyens font entendre une seule voix, nous pouvons faire changer des pratiques et des normes fondamentalement injustes et enracinées. L'année dernière, en Ouganda, nous avons déclenché une vague de pression publique si forte que le gouvernement a été contraint de suspendre une loi qui aurait condamné les Ougandais homosexuels à la peine capitale. Et c'est aussi la pression mondiale en soutien aux courageux militants sud-africains qui a conduit les dirigeants du pays à s'attaquer à la crise du SIDA qui s'emparait du pays. À nous d'agir ensemble maintenant pour défendre un monde où chaque être humain peut vivre sans la peur de subir des sévices.
Avec espoir et détermination,
Alice, Ricken, Maria Paz, David et toute l'équipe d'Avaaz
SOURCES:
Une pétition contre le viol des lesbiennes en Afrique du Sud, Slate.fr :
http://www.slate.fr/lien/
Le blog (en anglais) de Luleki Sizwe, l'association sud-africaine qui mène la campagne appelant le gouvernement à stopper le "viol correctif" et soutenir les victimes :
http://lulekisizwe.wordpress.
Afrique du Sud : les lesbiennes, victimes du "viol thérapeutique", Rapport de l'ONG ActionAid :
http://www.genreenaction.net/
Pétition lancée sur Change.org par des militantes de Luleki Sizwe :
http://humanrights.change.org/
Viols correctifs, reportages réalisées par des jeunes sud-africaines, Radio Canada :
http://www.radio-canada.ca/
Homophobie en Afrique du Sud, Violer pour Corriger :
http://chroniquesdafrique.
Change.org revient sur l'interview du Ministre de la Justice Radebe sur la télévisition nationale en réaction à la campagne (en anglais) :
http://humanrights.change.org/
Enfances violées en Afrique du Sud, Genre en action :
http://www.genreenaction.net/
"Les victimes d'homophobie à Gauteng, Afrique du Sud" (étude en anglais du Centre for Applied Psychology, Université d'Afrique du Sud):
http://www.avaaz.org/out_ucap_
"Comprendre la santé masculine et l'usage de la violence: liens entre VIH et viol en Afrique du Sud " (étude en anglais du Medical Research Council):
http://gender.care2share.
"Prévention des viols et de la violence en Afrique du Sud" (Medical Research Council, document en anglais):
http://www.mrc.ac.za/gender/
Soutenez le réseau Avaaz! Nous sommes entièrement financés par vos dons et nous ne recevons aucune subvention de la part de gouvernements ou d'entreprises. Notre équipe fait en sorte que le plus petit don soit le plus efficace possible. Donnez ici.
Avaaz est un réseau citoyen mondial de 6,5 millions de membres qui mène des campagnes visant à ce que les opinions et les valeurs des peuples influent sur les décisions mondiales. (Avaaz signifie "voix" dans de nombreuses langues). Nos membres sont issus de tous les pays du monde; notre équipe est répartie sur 13 pays et 4 continents et travaille dans 14 langues. Pour découvrir certaines de nos plus grandes campagnes, cliquez ici ou suivez-nous sur Facebook ou Twitter.
Pour contacter Avaaz, merci de ne pas répondre à cet e-mail. Ecrivez-nous plutôt en utilisant le formulaire suivant: http://www.avaaz.org/fr/
8 σχόλια:
και δε με νοιάζει από πού μου προέρχεται η πληροφορία, και πόσο αμερικανιά είναι και λοιπά.
με νοιάζει να φωνάξω όχι.
και να υπογράψω.
πολυ ομορφο το κειμενο και εξαιρετος ο τροπος παρουσιασης της σκεψης.
Δεν ειμαι υπερμαχος της ομοφυλοφιλιας αλλα μου ειναι δυσκολο απο εδω να εξηγησω την ακριβη θεωρια μου επι τουτου. Πολλες φορες συμφωνουν μαζι μου κι αλλες με ονομαζουν ρατσιστη.
Το μονο σιγουρο ειναι πως η βια δεν αρμοζει σε καμια αντιδραση. Μπορεις να διορθωσεις πολλα στον εαυτο σου ή σε καποιον αλλο, ομως ποτε δε θα το καταφερεις με τη βια :[
Δυστυχώς η βία και στην πρώτη και σε επόμενες ερωτικές εμπειρίες είναι πανταχού παρούσα. Πρόσφατα σε 10 γυναίκες που μου έχουν εμπιστοσύνη ζήτησα ραπόρτο και μου ανέφεραν για τα τελευταία 25 χρόνια σεξουαλικής ζωής τους οι 8 βιασμό,ακόμα και μέσα σε γάμο ή μονιμη σχέση,οι δε 6 από την πρώτη επαφή. Οι 5 είχαν την εμπειρία στο εξωτερικό και οι υπόλοιπες στη χώρα μας. Φυσικά δεν έγινε καμμιά καταγγελία και οι 3 μάλιστα έγιναν σε συνθήκες συσκότισης,χωρίς ηλεκτρικό!
Βέβαια βιασμός μυαλού γίνεται και με την τηλεόραση ανοιχτή ιδίως από τύπους στυλ Πρετεντέρη.
Το δείγμα δεν είναι στατιστικά σημαντικό.....
"καταχώρηση τσι μέρας" για την Τετάρτη σύμφωνα με την ομώνυμη ενότητα του yannidakis, η καταχώρηση σου τούτη.
Καληνωρίσματα :[
γιαννιδάκη,
σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, και για την ευγένεια που είχες να με αναφέρεις έτσι στην πολύ ενδιαφέρουσα και πλουσιότατη ιστοσελίδα σου.
άσχετα με το αν είναι κάποιος κάτι ή αν είναι κάποιος οπαδός του κάτι κλπ, είναι όντως τραγικό, απαράδεκτο, αντίθετο στη ζωή, να εκφράζεται μέσω της καταστολής των ανθρώπων...
υπάρχουν εγκλήματα που μας κάνουν να σκεφτόμαστε, εμένα δλδ, ότι καλώς υπάρχουν φυλακές.
υπάρχουν εγκλήματα, όπως ο παιδικός βιασμός/φόνος, που χωρίς λογική, ή μάλλον με πολλή λογική, θέλω να φύγουν ΑΜΕΣΑ από τη ζωή αυτοί που πράττουν κάτι τέτοιο, κλπ.
πώς όμως να τιμωρείς έναν άνθρωπο έτσι;
κι επειδή αυτού του τύπου οι 'διορθώσεις' δεν είναι μόνο για τις λεσβίες της νοτίου αφρικής, ίδια προβληματική περίπου για την ανθρώπινη καταστολή το φοβερό κινηματογραφικ΄έργο 'η λευκή κορδέλα'...
για να μη σου πω τι έκαναν στα παιδάκια που ήταν αριστερόχειρες πριν τη γενιά μου και τη γενιά σου: τους έδεναν το αριστερό χεράκι που ήταν στην ουσία συνδεδεμένο με την ανεπτυγμένη δεξιά πλευρά του εγκεφάλου...
συγγνώμη για τη φλυαρία. την καλημέρα μου κι ευχαριστώ!
διόνυσε, συγκλονιστικό και πολύ πραγματικό, δυστυχώς, αυτό που γράφεις. ένας άλλος γιατρός που ανέφερε μια ασθενή του, 65 χρόνων, με ξύλο σχεδόν κάθε μέρα από τον άντρα της, και βέβαια ερείπιο, πίνει, καπνίζει...
αναφέρεις το ξύλο σχεδόν εύκολα. την ατιμωτική πράξη μέσα σου, δύσκολα την ξεστομίζεις.
στην κοινωνία μας, τώρα αρχίζει να υπάρχει μια ανάγκη για το 'κάνω χώρο στα συναισθήματα του άλλου' μέσα στο γάμο. αλλού ο γάμος δεν είναι χώρος για συναισθήματα, ούτε καν για ανθρώπους.
το ίδιο και η λεγόμενη ερωτική πράξη. για μερικούς αυτό δεν υπάρχει, υπάρχει η μονομερής σωματική εκτόνωση.
οπότε ?
oπότε, φίλε με τις συγκλονιστικές λέξεις,
σκεφτόμαστε: τι γίνεται όταν μεταδίδεται μια τέτοια πιασάρικη στη ηδονοβλεπτικό μυαλό μας πληροφορία; μας ιντριγκάρει το θέμα, εμένα δλδ, και αυτό είναι όλο;
αχ, ας σκεφτούμε τον εαυτό μας πριν πούμε ότι είμαστε μακριά από όλα αυτά: όταν εγώ δίνω και καμιά ξέσκουρη στο γιο μου, όταν ασκώ βία, να θυμάμαι πως δεν είμαι αμέτοχη στη βία της κοινωνίας που οδηγεί ακόμη και μέχρις εκεί.
να σκέφτομαι με φροντίδα και με έγνοια την τάδε ή τον τάδε, με τα πολλά προβλήματα, γιατί πολλές φορές καταστάσεις που θα έβγαιναν πιο νωρίς στο ενδιαφέρον της κοινωνίας και της ανθρωπ΄τοητας, θα εμπόδιζαν να φτάσουμε μέχρις εκεί.
ο κάθε άνθρωπος που είναι απέναντί μας, αν τον βλέπαμε με την έγνοια ότι δεν ξέρουμε πολλά γι' αυτόν, ας τον προσέξουμε λίγο παραπάνω, ίσως αυτό να έκανε ένα πρόσωπο, έναν άνθρωπο, κάπου στον κόσμο, λίγο έστω ελάχιστα, πιο ευτυχισμένο. τόσο λίγο, τόσο πικρά λίγο.
καλημέρα πάνο μου!
Δημοσίευση σχολίου